Книгите с главно К

Здравейте!

Всеки обичащ четенето човек със сигурност ще ви изреди няколко книги,които е препрочитал или пък такива,които са оставили трайна следа в съзнанието му.Аз много обичам да чета книги,в момента съм на “Тайната на Ботичели” от Марина Фиорато / впрочем,доста интересни нейни книги има,но за това в някой друг пост / и така ме е яд,че малко времето ме ограничава в четенето,защото напоследък ако чета нещо,то това са учебниците.Днес в това мрачно,студено и депресарско време единственото,за което ми се пише,са книги и филми.Така че реших да ви представя книгите,които са оставили ярък отпечатък в съзнанието ми.

“Крадецът на книги”,Маркъс Зюсак

Прочетох я,когато тамън я бяха пуснали на българския пазар.В началото ми се стори много бавноразвиваща и объркваща,но с прочитането на всяка следващата страница си създадох една доста необикновена връзка с тази книга.Има на какво да те научи,има какво да покаже и в същото време е нещо ново,защото Маркъс пише по един доста особен начин.С две ръце и два крака ви я препоръчвам.Филмът към книгата не е лош,но са изпуснали много от ярките моменти от книгата…Като цяло първо прочетете книгата,а после филма.

“Вината в нашите звезди”,Джон Грийн

“Бяла като мляко,червена като кръв”,Алесандро д`Авения

Слагам и двете книги под общ знаменател,заради почти еднаквите истории и заради по-необичания начин на разказване.Това са тъжни книги,които в същото време те карат да се засмееш,да видиш света през очите на хората,болни от рак,и след като видиш какво са преживяли тези хора и как са останали позитивни,да разбереш,че всички ежедневни малки проблеми,за които се ядосваш,са пълни глупости и че трябва да приемаме нещата с усмивка.Ако все още не сте ги прочели,само ще спечелите,ако го направите.А пък “Вината в нашите звезди” има и доста добър филм 🙂 И като споменахме за рака,октомври месец е месецът на ръка на гърдата.Момичета,преглеждайте се и не пренебрегвайте малките неща и профилактичните прегледи.

“Любов”,Елиф Шафак

Това е една от книгите,на които се замислях върху всяка страница.След прочитането ми погледнах по друг начин на отнешенията между мъж-жена,на връзките изцяло между хората,било то приятелски,любовни…Една доста поучителна книга,която обаче е по-трудно да се хареса на всеки,защото е доста особена.Според това точно й е чарът.

“Ана Каренина”,Лев Толстой

Класика в жанра!Думите са излишни…Книга,която освен,че показва нравите и обществото на Русия през този период,показва и героите в различни светлини.Това,което ми харесва в нея е,че всеки герой има някаква лоша и някаква добра страна,никой не е идеализиран.

Това бяха книгите,които са ми направили най-голямо впечатление до момента.Надявам се да има продължение на този пост с други такива книги.Ще се радвам като коментари да оставите имената на вашите книги,останали за дълго в съзнанието ви,както и да ми препоръчате хубави и стойностни книги! 🙂

Снимки:Google

Leave a Reply

