Наръчник за кандидатстване в МУ vol.1

Здравейте!

Както вече споменах,тази година съм първи курс в Медицински университет – София , специалност фармация.Горда съм от себе си и изключително щастлива,че успях да направя една огромна крачка към моята мечта/превърната в цел/да бъда един успешен фармацевт.Още от 8 клас си бях решила,че това е професията за мен,а от 10 клас започнах да търся по форуми мнения за университетите,предлагащи тази специалност,както и условия за кандидатстване,подготовка и т.н.Като цяло благодарение на форума към МУ-София успях да разбера как стоят нещата в играта,ако мога така да се изразя,какво представлява кандидатстването,къде и как да се подготвя…Наистина има доста отзивчиви колеги,което ме радва 🙂 И като една новобранка  в МУ реших,че е мой дълг,а пък и ми е приятно,да споделя мнението си,опита и въобще да помогна на бъдещите кандидатстващи с малко повече информация.Затова реших да разделя тази тема на поредица от постове,които периодично ще пускам.Ще се опитам да кажа всичко,което е нужно не само за кандидатстването,но и за протичането на първи курс.Докато кандидатстването за трите специалности е еднакво,то лекциите и упражненията вече са различни,така че в момента,в който ще отворя тема и за тях,на помощ ще ми се притекат и две мои страшно добри приятелки,бъдещи докторки,които изявиха желание да ги интервюрирам 😀 / чувствам се все едно блогът ми е мега известния 😀 /.

И след това уникално дълго интро,мисля да засегна първа точка от кандидатстването и може би една от най-важните:

Дали наистина искате да учите медицина,дентална медицина или фармация?

Изключително важен е този въпрос,поради много причини.Първо,това са професии,които са доста важни,защото в нашите ръце е здравето и живота на хората.Тоест ако не ви идва от вътре,не сте заинтересовани от химия/биология и въобще от всичко медицинско,по-добре се откажете.На сила хубост не става.Също така не позволявайте на родителите си да влияят върху избора ви.Все пак вие ще го работите,нали така?Също така не мислите,че влезнете ли в някой медицински университет,то ще си лежите през семестъра,а само през сесията ще си погледнете предметите за по един час и ще си вземете изпита.Шега в тази работа няма,защото нон-стоп имаме колоквиуми / еквивалент на класните работи в училище /,има и изпитвания,така че няма да се измъкнете от целогодишно и сериозно учене.Разбира се,има и предмети,където може да минавате отгоре-отгоре през семестъра,но като цяло трябва да сте сериозни и да сте подготвени за учене.

Ако сте убедени в това,че искате да станете лекар/зъболекар/фармацевт,значи сте избрали една чудесна хуманна професия.В следващия пост на тази тема,обещавам,ще ви запозная с основните неща за кандидатстване,медицински университети,нужни ли са частни уроци,аз къде се подготвях,какви оценки изкарах и т.н.Никога не се притеснявайте,ако имате въпроси,да коментирате,ще ви отговоря с удоволствие.Също не забрявайте и колегите ми във форума,които също са много мили и дружелюбни и винаги ще ви отговорят 🙂

Лека вечер от мен 🙂

Снимка : Pinterest

Leave a Reply

